BTW handboek voor bibliotheken

Rijnbrink en ProBiblio hebben een praktisch BTW handboek laten ontwikkelen voor bibliotheken en gecombineerde instellingen (ofwel multifunctionele organisaties, MFO’s).

Krijg meer inzicht

In de praktijk leidt ‘de BTW’ vaak tot vragen. Is een ontvangen exploitatiesubsidie of project subsidie altijd vrijgesteld van BTW of juist niet? Als je een ruimte verhuurt of je ontvangt een (te betalen) factuur in verband met een georganiseerde (culturele) activiteit, waar moet je dan op letten in het kader van de BTW?

Het handboek BTW geeft hier meer inzicht in. Het handboek is ontwikkeld door Van Vilsteren BTW Advies, naar aanleiding van de Expert Talk BTW die Carola van Vilsteren 29 maart gaf voor bibliotheken. De Expert Talk was een interactieve BTW workshop, waar deelnemers hun kennis over BTW konden opfrissen en verder verdiepen.

BTW HANDBOEK VOOR BIBLIOTHEKEN