Educatief spel ‘Kom erbij!’ voor de Kinderboekenweek nu te bestellen

Speciaal voor de Kinderboekenweek ontwikkelde Rijnbrink het online spel ‘Codewoord’, waarmee leerlingen van groep 5 t/m 8 de hersenen kunnen laten kraken!

CodewoordTijdens de 64 editie van de Kinderboekenweek (3 t/m 14 oktober) staat dit jaar het thema 'vriendschap' centraal met als motto ‘Kom erbij!'. Het bijpassende spel Codewoord wordt dit jaar voor de achtste keer aangeboden. Leerlingen van groep 5 t/m 8 kunnen in de Bibliotheek, in de klas of thuis aan de slag met het spel. Het spel bestaat uit een aantal algemene vragen over het thema en vragen over verschillende boeken die passen bij het thema Vriendschap. Kinderen verzamelen letters door de vraag juist te beantwoorden. Aan het eind van het spel volgt een puzzelopdracht met alle verdiende letters om achter het Codewoord te komen. Per spel worden er zes vragen gepresenteerd. In Codewoord zitten veel meer vragen, door roulatie ziet Codewoord er elke keer anders uit.

Banner op website

Het spel wordt eenvoudig gedistribueerd via een banner op de website van de Bibliotheek. Spelen is eenvoudig, wanneer kinderen de banner aanklikken, start het spel. Na afloop kunnen ze met het goede antwoord het codewoord kraken en een prijs winnen!

Veel bibliotheken verwerken Codewoord in hun aanbod richting scholen. Het spel is flexibel in te zetten: Wil je een winnaar per klassenbezoek, per school, dorp of een winnaar per werkgebied? Het kan allemaal. De Bibliotheek bepaalt ook zelf wat de prijs is voor de winnaar(s).

Tablet en groepsbezoek

Codewoord is niet alleen op de computer, maar ook op de tablet makkelijk te spelen. Daarbij is het spel ook na de Kinderboekenweek nog beschikbaar zodat het ingezet kan worden als onderdeel van een groepsbezoek. Na de Kinderboekenweek verdwijnt wel het wedstrijdelement.

Lesbrief

Bij het digitale programma Codewoord hoort een lesbrief. In deze lesbrief staat een speluitleg, mogelijke activiteiten rondom het thema van de Kinderboekenweek, een boekenlijst en leestips.

Eenvoudig bestellen!

Codewoord is heel makkelijk te bestellen via het bestelformulier.

De investering voor Codewoord in Gelderland en Overijssel is eenmalig per jaar: € 54,95 excl. BTW De investering voor Codewoord buiten deze provincies is eenmalig per jaar: € 85,00  excl. BTW

Mail voor meer informatie Constance Melissen: Constance.melissen@rijnbrink.nl.