Nominaties Overijssels Boek van het Jaar van start

Wat is het meest bijzondere boek over Overijssel dat dit jaar is verschenen? En welk fictief en non-fictief boek verdient beloond te worden? Net als voorgaande jaren is de zoektocht naar het Overijssels Boek van het Jaar begonnen. Ontbreekt er volgens jou een boek? Geef jouw nominatie door!

Een provincie vol verhalen
Overijssel barst van het talent dat boeken, verhalen en gedichten schrijft. Deze schrijvers inspireren ons om anders te kijken naar alledaagse dingen. Reden genoeg om de auteurs de aandacht te geven die ze verdienen. Bij de verkiezing Overijssels Boek van het Jaar zijn er twee categorieën, fictie en non-fictie. De longlist is inmiddels bekend en te bekijken op www.overijsselverwoord.nl Ontbreekt er volgens jou een boek? Je kunt tot dinsdag 1 juni jouw nominatie doorgeven via de website. In juli wordt de shortlist bekend gemaakt met 5 boeken in de categorie non-fictie en 3 in de categorie fictie. Een vakkundige jury kiest de uiteindelijke winnaars die later dit jaar bekend gemaakt worden. Aan de titel Overijssels Boek van het Jaar is voor elke categorie een geldbedrag van €500,- verbonden.

Voorwaarden nominaties
Bij deze verkiezing gaat het om boeken die zijn verschenen tussen 1 april 2020 en 1 april 2021. De non-fictie boeken moeten betrekking hebben op een Overijssels onderwerp. Bijvoorbeeld boeken over de geschiedenis en/of cultuur van de provincie, een streek of plaats of een gebeurtenis in Overijssel. Bij de fictie boeken gaat het om romans en verhalen waarbij het verhaal zich afspeelt in Overijssel óf is geschreven door een Overijsselse auteur die een sterke band heeft met de provincie. Dichtbundels zijn uitgesloten van deelname.

Overijssel Verwoord wordt in opdracht van Provincie Overijssel uitgevoerd door Rijnbrink. Rijnbrink adviseert en ondersteunt bibliotheken en andere culturele, educatieve en maatschappelijke organisaties.

Voor meer informatie over de verkiezing Overijssels Boek van het Jaar, neem contact op met Maaike Blaauw via maaike.blaauw@rijnbrink.nl of 06 57 59 07 43.