Provinciebrede leesclub met Tommy Wieringa tijdens Overijssel Verwoord

Overijssel Verwoord start in september met een leesclub voor de hele provincie. Niemand minder dan schrijver Tommy Wieringa stelt een leeslijst voor de leesclub samen.

Hij maakt een selectie van drie boeken die grote indruk op hem hebben gemaakt. Iedereen mag meedoen en kan de boeken in zijn eigen tempo lezen. Op zaterdag 16 maart 2019 komen alle lezers samen en wordt de leesclub feestelijk afgesloten. Lezers kunnen dan in gesprek gaan met Tommy Wieringa en er zijn onder meer voordrachten.

Alle inwoners van Overijssel worden uitgenodigd om mee te doen aan deze bijzondere leesclub. Aanmelden kan via de website www.overijsselverwoord.nl/leesclub. Natuurlijk is de provinciebrede leesclub zeer geschikt voor leesclubs, maar ook mensen die geen lid zijn van een leesclub zijn van harte welkom. Het is geen probleem als lezers maar aan één of twee boeken van de lijst toekomen. De leesclub is gratis, maar het aanschaffen of lenen van de boeken is voor eigen rekening.

Over Tommy Wieringa

Tommy Wieringa (Goor, 1967) brak in 2002 door met Alles over Tristan. Bij het grote lezerspubliek werd hij vooral bekend met zijn roman Joe Speedboot. Later volgde onder andere Caesarion, Dit zijn de namen en De dood van Murat Idrissi. Zijn meest recente roman is De Heilige Rita, die werd genomineerd voor E. du Perronprijs en de Libris Literatuurprijs in 2017.

Over Overijssel Verwoord

De leesclub is een onderdeel van Overijssel Verwoord. Onder deze noemer bruist de hele provincie tot en met maart 2019 van de literaire activiteiten. Van Zwolle tot Enschede wordt het publiek betrokken bij literatuur en taal door middel van schrijfwedstrijden, een dichtersgilde en literaire evenementen. Alle projecten zijn te bekijken via www.overijsselverwoord.nl.

Overijssel Verwoord wordt in opdracht van Provincie Overijssel uitgevoerd door Wintertuin (aangesloten bij De Nieuwe Oost). Hiervoor werkt Wintertuin intensief samen met Rijnbrink, Partner voor Bibliotheken en culturele organisaties. Daarnaast zijn er talloze partners uit de provincie bij Overijssel Verwoord betrokken, waaronder Zorggroep Solis en Rijksmuseum Twenthe.