Symposium en trainingsdag DeBroekriem

Dinsdag 10 september organiseerde DeBroekriem en House of Skills een symposium voor de bibliotheeksector. Er werd een blik op de toekomst geworpen, best-practices gedeeld en inzicht gegeven in opkomende projecten in het domein Werk & Inkomen. Er waren presentaties van Maaike Toonen, Vanessa Roelse, Martin Berendse, Erika Spil en Annelies Spork. Je vindt de presentaties hier terug.

Over Stichting DeBroekriem
Stichting DeBroekriem is in 2013 opgericht en uitgegroeid tot een landelijke beweging waar wekelijks honderden werkzoekenden samen komen om te profiteren van elkaars ervaringen en netwerk. Deze netwerkbijeenkomsten worden verspreid over Nederland georganiseerd en daarbij wordt samengewerkt met tientallen bibliotheken.

Trainingsdag 8 oktober
Dit jaar heeft DeBroekriem een partnerschap met de KB waarmee alle bibliotheken kunnen profiteren van de kennis van Stichting DeBroekriem. Op dinsdag 8 oktober wordt een kosteloze trainingsdag aangeboden voor bibliotheekmedewerkers met interesse in de methodiek van DeBroekriem. DeBroekriem wil gezamenlijk met de Bibliotheek een pilot opzetten waarbij er 3 tot 5 keer een netwerkbijeenkomst voor werkzoekenden wordt georganiseerd. Bibliotheken die het domein Werk & Inkomen verder willen verkennen kunnen kijken op deze website en een plek reserveren voor deze trainingsdag.