Verhuur Expositie VoorleesExpress Overijssel

Huur nu de foto-expositie VoorleesExpress Overijssel: drie jaar voorlezen in beeld.

Drie jaar, van 2012 tot 2015 werd er, via de Overijsselse Bibliotheken, door vele vrijwilligers voorgelezen bij gezinnen met kinderen met een taalachterstand. De voorleesvrijwilliger introduceerde hierbij het voorleesritueel bij kind en ouder en ouders kregen praktische handvatten om zelf in de toekomst verder te gaan met voorlezen.

Foto-expositie VoorleesExpress

Van dit project zijn prachtige foto's gemaakt. Ze brengen het project VoorleesExpress op een vrolijke en informatieve manier in beeld door middel van een gecompileerde expositie. Bij de VoorleesExpress vormt het voorleesmoment de kern, maar er gebeurt nog veel meer omheen: een Bibliotheekbezoek met het gezin, trainingen en bijeenkomsten voor de vrijwilligers, participatie van ouders, een spelletje met de kinderen, et cetera. Met de expositie brengen we alle verschillende onderdelen in beeld, geïllusteerd met quotes van de vrijwilligers en ouders. Deze foto-expositie is nu te huur.

De expositie is op verschillende plekken in te zetten door de Overijsselse Bibliotheken, in de Bibliotheek, het gemeentehuis, vrijwilligerscentrale, e.a. locaties. Hiermee kun je klanten, medewerkers en andere stakeholders van de Bibliotheek inzicht geven in de Bibliotheekactiviteiten en hen laten zien dat deze activiteiten waardevol zijn voor de lokale samenleving.

Praktische informatie

De expositie bestaat uit foto’s afgedrukt op 17 witte dibond (aluminium) platen van 3mm dik:

• 10 platen van 80x60cm, 9 staande en 1 liggende. Collages van verschillende foto’s met een begeleidende tekst.
  • 6 platen van 75x50cm, 5 liggende en 1 staande. Eén foto per plaat.
  • 1 plaat van 40x40cm. Dit is een introductie op de expositie.

De fotoplaten zijn voorzien van het ophangsysteem dibond hanger. Deze plaatjes zijn op de achterkant van de fotoplaat geplakt. Ideaal om de platen op te hangen zonder hierin te hoeven boren. De foto komt (met behulp van de zelfklevende afstandhouders a 20x20x13mm) vrij van de muur te hangen, waardoor het een professionele uitstraling krijgt.

Periode, vervoer en aanvraag

De expositie wordt standaard uitgeleend voor een periode van 2 tot 4 weken. Overige opties gaan in overleg. De expositie wordt met het reguliere transport vervoerd naar de betreffende locatie. Om alles goed te organiseren is het van belang dat een aanvraag voor de foto expositie minstens drie weken vantevoren wordt ingediend via het aanvraagformulier in dit nieuwsbericht. Op basis van deze aanvraag wordt de verhuur ingepland en worden afspraken gemaakt over het transport.

Er zijn voor de Overijsselse Bibliotheken geen kosten verbonden aan de huur van de expositie: deze productie is mogelijk gemaakt met gelden van de Provincie Overijssel en het Oranje Fonds.

We gaan er vanuit de Bibliotheek zorgvuldig omgaat met de fotoplaten en alles volledig en in goede staat in het originele beschermings/vervoersmateriaal weer mee terug stuurt met transport naar Rijnbrink.

Aanvraagformulier

Vul het onderstaande formulier in om de foto-expositie VoorleesExpress Overijssel te bestellen.