VPRO Brommer op zee in jouw Bibliotheek

Brommer op zee is het boekenprogramma van de VPRO. Ruth Joos en Wilfried de Jong interviewen wekelijks schrijvers en dichters over hun werk. In de boekenclub van Brommer op zee lees je sámen met de schrijver gratis mee met het boek van de maand. Elke maand wordt afsluitend een meet up in de Bibliotheek georganiseerd om lezers en schrijvers bij elkaar te brengen. Brommer op zee ook naar jouw Bibliotheek halen? Lees dan snel verder!

Bibliotheken zijn het kloppende hart van de leescommunity in Nederland. Het format van Brommer op zee sluit dan ook naadloos aan bij de doelgroep van de bibliotheek. Een Brommer op zee meet up biedt bibliotheken de kans om lokaal invulling te geven aan ontmoeting en dialoog. Tijdens een Brommer op zee-meet up kunnen bezoekers vragen stellen aan de schrijver en worden thema’s besproken die in het boek van die maand aan bod komen. Bezoekers gaan bovendien niet alleen in gesprek met de schrijver, maar ook met elkaar. Zo ontmoeten ze andere lezers met een gedeelde interesse.

Een Brommer op zee-meet up is een ultieme combinatie van beleving en inhoud, waarmee bibliotheken leesplezier en leesbevordering stimuleren.

Fysiek of hybride in jouw Bibliotheek
Elke maand wordt door Brommer op zee een meet up in een lokale Bibliotheek georganiseerd. Daarbij worden schrijver, boek en bibliotheek op elkaar afgestemd. De meet ups zijn hybride; zowel in de bibliotheek bij te wonen als online. Brommer op zee faciliteert een groot deel van alles wat nodig is voor de meet up en kijkt samen met de bibliotheek hoe de livestreamtechniek te organiseren. De avonden zijn een uitgelezen kans om randprogrammering aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan een boekenruil of creatief programma in samenwerking met cultuur, muziek of spoken word.

Zelfs als de meet up niet in jouw Bibliotheek plaatsvindt, is het mogelijk om met een hybride programmering lokale boekenclubs en boekenliefhebbers uit te nodigen om boeken met elkaar te delen. Kijk samen via de online livestream in jouw Bibliotheek naar de uitzending of nodig boekenclubs uit de uitzending van de meet up vanuit huis te kijken!

Meld je aan
Ben jij geïnspireerd en wil jij dat Brommer op zee in jouw Bibliotheek langskomt? Laat het dan weten aan de VPRO!

Meer informatie en aanmelden via: www.VPRO.nl/boekenclubmeetups