Webinar: aan de slag met SDG’s in jouw Bibliotheek

Grote antiracismedemonstraties, de #metoo-beweging, het klimaatdebat, corona en volksmigraties over de hele wereld. Er is een hoop gaande, en het treft ons allemaal in meer of mindere mate.

De Global Goals for Sustainable Development zijn ons kompas om tot 2030 grootschalige veranderingen in goede banen te leiden. De Bibliotheek – van nature een organisatie van kennisdeling, maar inmiddels veel meer dan dat – stelt haar huiskamer open om de Sustainable Development Goals, of Duurzame Ontwikkelingsdoelen te realiseren.

Hoe neem je als Bibliotheek stelling in deze bewegingen? Hoe maak je de SDG’s dragelijk? En hoe voer je ze uit?

In dit webinar beginnen we bij het begin: waarom zou je je als Bibliotheek laten leiden door de Sustainable Development Goals? Je ziet de volgende mensen aan het woord:

“Ik zie dan ook onze Bibliotheek als een cruciaal onderdeel om de Global Goals écht onder de gemeenschap te brengen.”
Wobine Buijs-Glaudemans, burgemeester Oss

Later dit jaar volgt een webinar over programma maken vanuit deze thema’s: hoe begin je klein en hoe neem je je publiek en andere stakeholders mee?

Als je nu al aan de slag wil, kun je een kijkje nemen op: www.sdg-bibliotheek.nl

Ook deden we met een kleine groep ervaring op in het buitenland. Lees het verslag hiervan voor meer informatie.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact op met Laurie de Zwart

Bekijk het webinar ‘Aan de slag met SDG’s in jouw Bibliotheek’