Zet in rug van leesclubs tijdens de Week van Leesclub

Van 28 januari tot en met 3 februari is de eerste Week van de Leesclub. Het doel van deze campagne is het stimuleren van lezers om met anderen over boeken in gesprek te gaan door deel te nemen aan leesclubs.

Als officieuze kick-off van de Week van de Leesclub maakt Hebban het Leesclubboek van het Jaar bekend: De laatste getuige van Frank Krake. De auteur ontvangt de plaquette uit handen van A.L. Snijders op zaterdag 26 januari a.s. tijdens Lutterzand Literair Festival.

De Week van de Leesclub is een initiatief van de leescluborganisaties Senia, Stichting Literatuurclubs Drenthe en Boekentaal Mondiaal, de bibliotheekorganisaties ProBiblio (Noord- en Zuid-Holland), Rijnbrink (Overijssel en Gelderland) en Bibliotheek Dommeldal (Brabant en Limburg), de boekenwebsite en lezerscommunity Hebban.nl en het magazine voor lezers en leesclubs Boekenpost.

Wat is er te doen?

Op de Week van de Leesclub kun je bij het onderdeel Wat is er te doen? zien welke activiteiten er zijn. Via ‘plaats reactie’ kun je aanvullingen plaatsen.

Senia organiseert met bibliotheken oprichtingsbijeenkomsten in:

• Borne, literaire leesclub, donderdag 30 januari 14.00 uur in de bibliotheek
  • Enschede, literaire leesclub, zaterdag 2 februari 11.00 uur in de bibliotheek
  • Hengelo, leesclub kunstgeschiedenis, vrijdag 1 februari, 10.00 uur in de bibliotheek
  • Olst, literaire leesclub, dinsdag 29 januari 19.00 uur, in de bibliotheek
  • Zwolle, literaire leesclub, dinsdag 29 januari 14.00 uur in bibliotheek Stadkamer Centrum

En hier kun je zien welke leesclubs van Senia Open Huis houden.