Over het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken

Het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken bestaat uit 23 zelfstandige bibliotheekstichtingen (90 vestigingen) die intensief samenwerken om de bibliotheek aantrekkelijk te maken en te houden voor haar leden. Samen geven we de innovatie van onze bibliotheekproducten handen en voeten.

Rijnbrink is partner van de Overijsselse Bibliotheken
De besluitvorming over gezamenlijke onderwerpen vindt plaats in het Directie Overleg Bibliotheken Overijssel (DOBO). Rijnbrink speelt hierbij een adviserende rol en vormt een trouwe partner van de Overijsselse Bibliotheken.

De grootte van de bibliotheken binnen het Netwerk varieert van 1.000 tot 12.000 betalende leden. In totaal telt het Overijsselse bibliotheeknetwerk ruim 240.000 leden. Er werken 374 medewerkers bij de Overijsselse Bibliotheken. Een overzicht van alle bibliotheekstichtingen binnen het DOBO vind je hier.

Missie Overijsselse Bibliotheken
Het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken is de motor van innovatie, kwaliteit en inspiratie voor de individuele netwerkpartners en stimuleert daarmee de ontwikkeling van de rol van de bibliotheek in de samenleving.

Netwerkplan 2021-2024
Benieuwd waar het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken zich de komende jaren mee bezig houdt? En hoe er binnen dit netwerk met elkaar samengewerkt wordt? Dit is vastgelegd in het netwerkplan Samenkracht 2021-2024 van het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken. Lees op deze website meer over dit netwerkplan.

Bibliotheekstichtingen
Een overzicht van alle bibliotheekstichtingen binnen het Netwerk van Overijsselse Bibliotheken is te vinden op onderstaand kaartje.

Leden Netwerk van Overijsselse Bibliotheken

Bezig met laden...